Indhold i denne sektion:

Studietur B: 21.århundredes kompetencer – School 21 forbereder eleverne systematisk til det 21. århundredes samfund

Hvordan forbereder vi vores elever til en fremtid, vi ikke kender? Hvordan får vi hele skolen til at arbejde i samme retning?

Sæt fokus på organisatorisk kapacitetsudvikling, århundredes kompetencer, projektbaseret læring og elevernes trivsel

School 21 blev startet af Peter Hyman, Oli de Botton og Ed Fidoe, der alle har været involveret i udvikling af Storbritanniens uddannelsessystem på højeste politiske og akademiske niveau.

Deres overbevisning er, at vi har brug for skoler til at skabe balance mellem hovedet (akademisk succes), hjerte (karakter og velvære) og hånd (generere ideer, problemløsning, gøre en forskel).

To spor i besøget

  • se, hør og oplev, hvordan skolen systematisk arbejder med projektbaseret læring og mundtlighed samt fremmer elevernes trivsel på skolen.  
  • Hvordan udvikler skolen med dens medarbejdere at arbejde i samme retning? Altså, hvordan arbejder ledelsen med faglige ledelse og kapacitetsopbygning

Få en samtale  med skolens ledelse og personale. Besøget byder  på indsigt og drøftelse om skolens tre fokusområder: projektbaseret læring, mundtlighed og elevernes trivsel.

Denne tirsdags-studietur har fokus på det organisatoriske perspektiv i skoleudvikling og drift.
Vi tilbyder en studietur om torsdagen til School 21 med fokus på det praktiske perspektiv.

Besøgssted

School 21, Pitchford Street, London, E15 4RZ, www.school21.org 
Primary-, Middle- og Secondary School – Elever 4-18 år

Målgruppe

Skoleledere, læringsvejledere og undervisere både i grundskole og ungdomsuddannelser.

Turleder 

Ulrik Bollerup Thomsen, Afdeling for Pædagogik, Læring og Undervisningsmidler i UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole. 

Kontakt

Telefon + 45 23 39 40 34 – ubth@ucl.dk 

Mødetid og -sted

Vi mødes på Lobbyen på Strand Palace Hotel kl. 12.30 tirsdag d. 21. januar

Transportform

Deltagerne informeres pr. mail inden besøget

Om denne side